torsdag den 27. juni 2013

Dadelbrownie

Jeg træner 5 gange om ugen, og har virkelig svært ved disse "cheatmeals", som ellers er meget populære. Men, jeg tænker altid, at hvis jeg ikke har brug for sødt eller sukker i hverdagen, hvorfor skulle jeg så lave brug for det bare fordi det er "cheatday"? Så derfor prøver jeg hellere at lave noget sundt, men som stadig er lidt sødt - især i retningen af noget med chokoladesmag ;) 
Jeg har fået en forkærlighed for at lave noget med dadler, da det smager så godt, når det bliver tilberedt og denne kage uden mel og sukker er ingen undtagelse.. Og den smager lidt hen ad en god brownie :)


Til en lille tærteform, 8 stykker
160 gram dadler uden sten
40 gram havregryn
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker eller 1/2 vaniljestang
1/2 tsk kanel
2 spsk usødet kakao
20 gram kokosmel
1/2 tsk honning
1 dl  mælk
0,5 dl vand

Tænd ovnen på 175 grader
Blend havregrynen til mel og tag stenene ud af dadlerne og blend de to sammen. Kom derefter al væsken i sammen med vaniljesukker, bagepulver, usødet kakao, kanel, kokosmel og honning. Når massen er ensartet kommes den i et lille tærtefad, som er beklædt med bagepapir.
Bag kagen i 35-45 minutter - det afhænger meget af ovnen. 
Når kagen er blevet taget ud af ovnen, sættes den i køleskabet for at få "kulde-chok" og den derved hurtigere sætter sig. Tilsidst skæres kagen ud i 8 stykker.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar