torsdag den 8. august 2013

Proteinkage

Jeg elsker hvis man kan godt noget usundt sundt og det så ovenikøbet smager fantastisk. Jeg fik inspiration af en jeg follower på instagram til at prøve at lave denne kage, jeg har dog lavet lidt anderledes mængder i opskriften. Men den smager af chokolade kage, der er bare ingen mel, sukker eller fedtstof i - men derimod dadler og squash :)


Til 12 stykker
60 gram grovvalsede havregryn
125 gram dadler (de bløde med sten i)
60 gram chokolade proteinpulver (jeg bruger en fra MyProtein)
1 tsk vaniliesukker
1 tsk bagepulver
25 gram usødet kakao
120 gram squash
1 dl kokosmælk
0,5 dl stærk kaffe

Forvarm ovnen på 150 grader varmluft.
Blend havregrynene til mel, udsten dadlerne og skær dem i mindre stykker.
Riv squashen og pres væden ud af den.

Bland havregrynsmelen, dadler, proteinpulver, vaniliesukker, bagepulver, usødet kakao og squash med en håndmixer. Når dette er gjort kommes den stærke kaffe og kokosmælken i. Dejen er lidt våd i det, men det skal nok blive godt.
Kom dejen i en lille form og bag den 20-30 minutter ved 150 grader.

Lad kagen køle lidt af og skær den ud i 12 stykker. Jeg har frosset mine ned, så jeg kan tage med dem i skole på de lange dage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar