torsdag den 8. august 2013

Dadel-banan-kage

Okay.. Burde ta' mig lidt sammen. Finder en opskrift på Instagram, sætter mig for at lave den, handler ind til den, sætter den i ovnen, kommer i tanke om, at jeg ikke har puttet de 4 æg i, der skulle. Idiot. Dømt til at blive en fiasko, men nåhja, det er ikke fordi jeg lige har brugt en tons halvdyre ingredienser. Idiot. Meeeeen, never judge so fast - ud af ovnen kom den lækreste mel-, sukker-, æg-, fedtstoffri kage. Men med lidt chokolade (81%, så er det jo i orden!)


Til en rund springform, 10 stykker
200 gram nødder (jeg brugte paranødder, mandler, græskarkerner, solsikkekerner)
2 bananer
400 dadler (de bløde med sten i)
1/2 vaniliestang
6 tsk skyr
2 spsk kokosmel
Lidt salt
(Hvis man vil prøve, 4 æg)
50 gram mørk chokolade (80%)

Tænd ovnen på 160 grader.
Kom nødderne i en blender og blend det til mel. Tag stenene ud af dadlerne og blend dem lidt ad gangen.
Mix så nødder, dadler, bananer, skyr, kokosmel, vanilie, salt og chokolade med en håndmixer og kom det i en rund springform. Bag kagen i 45-50 minutter - lad den køle lidt af, så er den lækker!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar